onsdag 26 april 2017

Löpning

Vi kör på med våra korta löpningsrundor jag och Nichlas. Jag är ibte alls i samma form som förra året. Känner att jag borde vara det då jag i år inte haft nåt direkt vinteruppehåll utan sprungit alla årets veckor.  Men inte då. Det är tungt. Kanske tyngre än det nånsin varit. Har en liten förkylning också visserligen. Kanske den ställer till det. Har tänkt börja med längre distanser men motivationen är låg när jag känner att det går så trögt.

Idag var vi vid SOK och körde 5:an både jag och Nichlas. Upptäckte du att sista deltävlingen av Albogavarvet skulle äga rum precis där och då. Lucas var pepp och anmälde sig direkt. Han hittade ett par klasskompisar och lyckades faktiskt knipa en andra plats. Jag är stolt.  Han är duktig! Tror dock att han behöver få en annan inhalator då jag misstänker att han har ansträngningsastma och inte bara förkylningsastma. Får han rätt medicin kommer han kunna springa ännu bättre.

1 kommentar:

Mormor sa...

Han är världens bästa Lucas.