fredag 7 april 2017

Nytt nytt

Våren måste vara en av de tuffaste tiderna för plånboken. Jag älskar våren men ni som känner mig vet ju att den också innebär en inte strid i min bröstkorg. Jag blir så innerligt stressad av allt som ska/bör/måste göras. Det är svårt att bolla trädgården med jobb och barn och familjeliv. Och när de hårt förvärvade slantarna på kontot kryper i en rasande takt då vill jag gräva ner mig.

Hursomhaver så står det nu en helt ny uppsättning av utemöbler på vår altan.  En sådan här modern pryl i konstrotting med puffiga kuddar. Kuddarna har fått en fin förvaring i form av en mastodont-dynbox, även den i samma stil. Och så slog vi till på två stora runda krukor också för att få allt enhetligt. Det slank även ner två stycken solcellslyktor som ska pryda det nya bordet. De är jag nästan mest glad för. Så glittriga och fina! Nu är i alla fall altanen up to date så att säga. Och trots att mitt hjärta blöder lite så känner själen sig lite nöjd också. Det är ju rätt gött med nya saker.

Jag tar en bild på det hela när ljuset är framme. Nu är det nästan mörkt.

Inga kommentarer: