lördag 5 mars 2016

Springa ute

Jag längtar efter att få springa ute. Behöver det verkligen trots att jag är rätt ihärdig på löpbandet på Träningsverket. Det är nåt visst med att springa med skogen bredvid sig. Friskt och skönt med luften ute också. Idag på förmiddagen tyckte Nichlas att vi skulle åka och inspektera spåret i SOK. När han själv förslår utomgusvistelse är jag inte sen att hänga på. Sagt och gjort. 1,5 timmes skogshäng med långpromenad och bergsbestigning. Leia gillade vattenpölarna allra mest och varvade med att gå själv och åka vagnen. Till min besvikelse lär det dröja några dagar med ihärdiga plusgrader död att det ska gå att springa där. Alldeles för mycket is. Jag vill inte jättegärna ramla och slå ihjäl mig. Men snart, snart är det vår och då J*VLAR!

Inga kommentarer: