tisdag 14 april 2015

Magar

Det här med tarmsystemet och våra magar är ju ett mysterium. Jag vet massor med folk som har problem med magtrakten utan att egentligen veta varför. Magen får man ju även ont i när man är nervös eller orolig. Mycket märkligt "organ"..

Nu varnar jag alla icke-föräldrar för lite bajsprat. Nåt man blir väldigt van vid när man har barn som är små.

Inatt har Leia betett sig märkligt och jag tror att det beror på just magen. Imorse krystade hon ut en stenhård boll som fastnade i rumpan och blev så ledsen. Vi var vakna större delen av natten. Hon var inte ledsen utan skrek liksom som om hon var arg. Trots att hon fick sitta i mitt knä. Hon vägrade maten förut men jag lyckades få i henne en liten burk katrinplommon nyss och hoppas det ska hjälpa. Tre blöjor med hårda pluttar under dagen och maten rinner liksom över åt andra hållet lite då och då och kräkas är nåt hon gör ytterst sällan annars.

Ja. Jag är trött idag i alla fall. Håller tummen för att det rättar till sig så att vi båda får sova ordentligt inatt.

Inga kommentarer: