torsdag 23 april 2015

Ibland får man faktiskt

Idag har det varit en sådan här dag då allt känts jobbigt. Leia har sovvägrat. Både natten som var och under hela den gångna dagen. Lite gnäll och väldigt mycket tid har gått åt till misslyckade sövningsförsök. Jag har varit tvär och sur helt enkelt. Trött och slö. Jag har inte gjort mycket produktivt trots att listan är lång. Vädret har varit sådär och inte alls lika inbjudande som föregående dagar. MEN ibland får man faktiskt fuska. Ibland får man vara slö och ligga på soffan och glo. Jag har till och med totalt ignorerat fitbiten på handleden under hela dagen. Nu hånflinar den åt mig. Jag är bara halvvägs med dagens steg. Men idag är det en sådan dag...en dag då jag struntar i allt vad stress och press heter. (Helst skulle jag vilja bädda ner mig i sängen med en stor påse godis, sova, titta på film och svulla. Men nån måtta får det vara. Att ta ledigt från att vara morsa går ju inte. Och det vill jag ju inte heller. Lagom mycket fusk är bra. Det får inte gå över styr.)

Inga kommentarer: