fredag 7 februari 2014

ENORM längtan i mitt (ENORMA) bröst

Nu...NU längtar jag efter våren. Nu när det är plusgrader ibland och snön smälter och fåglarna vaknat till liv. Solen har till och med tittat fram under ett par tillfällen och när klockan är sju på morgonen börjar det redan ljusna. Jag längtar som en tok efter mer värme och sol. Jag hade gympaskor på mig häromdagen på min promenad och det var verkligen en lättnad. Det känns tusen gånger lättare att gå den där halvtimmen UTAN full mundering. I vår slipper jag dessutom att spatsera i kolmörker.

Vecka 23 idag. Jag är tjock. Det tar emot att knyta skorna. Jag är hungrig hela tiden och äter som en häst. Jag kan lätt trycka i mig dubbla portioner. Det är svårt att låta bli. Att vara gravid är tillräckligt jobbigt utan att behöva gå halvhungrig hela tiden. Därför äter jag och försöker låta bli att tänka på kilona. Fast jag ägnar nog ett par timmar åt att gnälla inför min stackars man.
Mina tuttar har exploderat och varje gång jag tittar mig  spegeln får jag en chock. Hur kan ett par bröst bli sådär stora och tunga utan att ramla av? Fula är de också. Gravida tuttar kan vara det fulaste som finns. Alla mina tröjor stramar åt över bysten och BH-problemet kvartstår såklart..värre än vanligt. Efter jul kommer de bli som ett par trasiga ballonger. Hellre det..då kan jag i alla fall "rulla" ihop dem och stoppa dom i BH:n.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vet du hur många tjejer som vill ha bröst som de inte har och betalar för att få dem? Nu har du dem gratis!!! Du är världens bästa Elin och fin på alla sätt!

Sara sa...

Det tuttar upptaget!