onsdag 26 februari 2014

Besiktning

Tiden pinnar på. Igår var vi hos barnmorskan för vanlig rutincheck. Stod på vågen gjorde jag också..och fick bannor. I vanlig ordning;) Jag tar det med ro. Allt ser bra ut och hjärtat slog så fint. Både Lucas och Nichlas höll mig sällskap. Lucas tyckte dock att det var otäckt när mamma fick nål i armen. Mest för att han själv helst ville slippa det..vilket han självklart gjorde. Järntabletter ska inhandlas dessvärre. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot en ännu trögare mage än vad jag har. Men kanske kan jag bli lite piggare av dem och det är ju ett stort plus. Energi är fortfarande en bristvara. Jobbet tar hårt och barnmorskan tyckte jag skulle gå så fort jag "får". Åderbråck och sådant är inte att leka med och man ska vara rädd om sin kropp. Kroppen blir ju faktiskt inte LÄTTARE med tiden. På fredag går vi in i vecka 26. Det går verkligen snabbt. Som Lucas säger: "Snart är vi fyra!"

1 kommentar:

Sara sa...

Lyssna på Maggan! Stanna INTE på jobbet för att du är behövd. Jag behöver ju ditt sällskap... Puss