fredag 19 april 2013

Läget är stabilt

Nu har allt så sakterliga återgått till det normala. Lucas feber gav med sig under natten till torsdagen. 15 timmars sömn gjorde susen. Nu är det bara lite kvar av den elaka hostan. Den brukar dock hänga i ett tag. Det är inte lätt när man har astma. Jag fick vabba halva torsdagen men lyckades få till det så att jag kunde åka in och vara med på monsterlunchen i alla fall. Det var tur det.

Nichlas kom hem igår. Skönt tycker jag. Vi har saknat honom. Det är alltid tomt när han är borta. Jag har sovit som en...kratta...inatt dock. Nichlas har visst glömt bort hur man beter sig när man sover i samma säng för någon för jag fick inte plats. Dessutom lät han som ett sågverk och envisades med att ligga med ansiktet vänt åt mitt håll. Nåja. Han vänjer sig nog vid att ha mig bredvid sig igen. Det får vi hoppas.

Jag och Lucas har varit i stan idag och handlat med morfar. Vi har även fixat presenter till helgens kalas. Imorgon ska ju Lucas på sitt allra första riktiga barnkalas. Det är ju hemma hos kusinerna visserligen men det är inte varje dag man får en skriftlig inbjudan. Klockan elva ska han vara där och stanna i två timmar. Eftersom Lucas är van vid att vara där själv tänker inte Nichlas och jag hänga kvar. Vi åker hem och försöker få lite nytta gjort istället. Kanske hinner vi med att betsa lite i Lucas rum. Om vi har tur kanske vi till och med hinner färdigt. Dessutom skulle jag vilja få upp studmattan imorgon. Jag känner någon som skulle bli väldigt glad då. Nu finns det  faktiskt inte en enda tillstymmelse till snö kvar på vår gräsmatta och igår när vi var ute kändes det att det håller på att torka upp. Det trodde jag aldrig..speciellt inte i översvämningstiderna. Det kliar i fingrarna. Jag vill komma igång med massa vårnytta ute. Plantera blommor i lådorna, olja trallen och MÅLA HUSET! Jippi.

På söndag är det kalas för morfar. Han fyllde 54 igår..old fella.

Fick med mig två nya kompisar hem från City Gross. Mums!

Inga kommentarer: