torsdag 4 april 2013

Bilen

Min bil börjar bli lite till åren. Den fyller faktiskt sju år nu till sommaren men jag älskar den lika mycket nu som förr, trots sina nästan 9000 mil. Dock har den fått diverse skavanker på äldre dagar. Jag är en smula orolig över den kommande besiktningen då jag vet med mig att avgassystemet rostat o hänger lite löst. Jag fick en "notis" om det redan förra året. Värmeslingorna i bakrutan har slutat funka och min vindrutetorkard bak har gått av. Men den funkar fint i övrigt och blänker så fint när den är nytvättad. Det senaste hände för bara några dagar sedan när jag satte mig i bilen halv fem på morgonen o skulle åka till jobbet. Det var mörkt ute....och inget halvljus, eller positionsljus, ville funka. Haha. Så kan det gå. Dessutom blev jag stoppad av polisen när jag kom in till stan. Jag fick blåsa och visa mitt körkort. Nykter var jag men polisen ville att jag skulle vrida på halvljuset. Det går inte sa jag. För de är trasiga. Han skrattade lite men förklarade för mig att jag var tvungen att fixa det samma dag. Annars blir det böter. Jovisst! Självklart. Imorgon ska jag se till att få det ordnat. Det är svårt att köra bil i mörker utan lyktor!

1 kommentar:

Mormor sa...

Tummen ur alltså????