lördag 25 mars 2017

Sjukdom

Nu är vi på banan igen efter en tid sjukdom. Nichlas fick halsfluss från den ena dagen till den andra och var nära på att gå under men denna gången var han duktig och gick till lättakuten direkt och fick medicin. Idag, en vecka senare, är han tillbaka på jobbet och mår bra. Skönt. Vi andra har klarat oss hittills och så hoppas vi att det förblir.

Idag har vi varit i stan och haft på oss spenderarbrallorna minsann. Ni vet väl vad det innebär? Ångest för mamman förstås. Det får jag alltid. Men nya utemöbler har vi beställt och vi förhoppningsvis kommer de i veckan. Det var välbehövligt för de andra fick vi i inflyttningspresent av mamma o pappa 09. Denna gång slog vi till på en loungemöbel och skippade matsalsstuket. Ska vi ha gäster på middag och sitta ute får vi lösa det på annat sätt med fällbord. Jag tror det kommee bli toppen..trots att det svider lite i plånboken.

Nu när våren står för dörren ska även trallen på framsidan göras om och trappan likaså. Trappan är trasig så det behövs fixas till!

I höst har jag lovat Nichlas en ny säng..ja ni..alla dessa utgifter..suck. Men jag påminner mig själv om att glädjas åt de nya sakerna också. Jag måste bli bättre på det.

Inga kommentarer: