fredag 2 januari 2015

Nya året 2015

Här och där kan man läsa folks summeringar av det gångna året nu när det blivit 2015. Vad bjöd förra året på i vår familj? Jo självklart genomsyrades första halvan av året av graviditeten. Både min och min systers. Magarna växte ikapp och väntan blev lång för mig och längre för min syster. Det var jobbigt (men välbehövligt) att lämna jobbet strax innan majmånad. Tobias sade upp sig i samma veva och jag introducerade Tessan för mina arbetskamrater. Lucas fick en allergisk reaktion pga Max hamburgerrestaurang och det blev ett himla hallå. Mail- och telefonkontakt med huvudkontoret i flera veckors tid resulterade till sist i hyfsad ersättning. Lekstugebygget påbörjades och Leias rum fick orangea väggar och en dörr (till sist). Vi var även tvungna att lägga 16.000:- på ny markbädd till vårt avlopp. Daniel, som var här och grävde, gjorde ett toppenjobb och såg till att vår trädgård inte blev förstörd. Gräsrullar rullades ut på kullen (tack vare Jonte) och stenen till muren togs bort. Lucas fyllde fyra och det firades med hela tjocka släkten i Gårdeby skola. Han fick en ny cykel i present. Den 5:e juni kom Leia. Bästa dagen på hela året såklart. Nichlas spelade fotboll och drog av korsbandet och fick hoppa på kryckor ett tag. Sjukgymnastiken påbörjades och fortsätter än idag. Vi spenderade en toppendag på Ämtö med bästisarna och Lucas fick åka färja. Vi fick äran att medverka på Fredrik och Carolines bröllop och vi fick även gå på dop och anordna dop. Lucas blev storebror och fick två nya kusiner. Vi var i Astrid Lindgrens Värld och hälsade på Pippi. Vi köpte ny vräkig TV. Vi tapetserade om i vardagsrummet och köpte ny tv-hylla. Lucas åkte skridskor för första gången i januari och vi kidnappade Moa och firade hennes 30-årsdag med ett äventyr på Tropikariet. Lucas blev bjuden på sitt allra första kalas hos en kamrat från förskolan. Nichlas fick konstaterad astma och pollenallergi. Erland bröt handen och opererades. Vi plockade vinbär hos farmor och Erland i Gata. Sara- och Jonte byggde en pool, som vi självklart nyttjade fler gånger än en. Lucas och Nichlas fick gå på Marcus skolavslutning i kyrkan. Vi köpte årskort till Kolmårdens djurpark för första gången. Jag och Nichlas började löpträna (innan korsbandet gick av) och vi spenderade många dagar på Kottebanan. Lucas fick testa bowling för första gången. Jag, Nichlas och Leia gick på Harry Potter the exhibition på Nya Parken. Lucas medverkade i sitt allra första Luciatåg. Dessutom firade vi massor med födelsedagar såklart!

Inga kommentarer: