lördag 31 januari 2015

Bus i snön

Vi har en superdålig sittvagn till Leia. Det är samma som Lucas hade fast att han knappt använde den. Den går knappt att styra och handtaget sitter så märkligt till att man slår fötterna i bromsen vid varje steg. Kombivagnen som vi köpte på Blocket innan Leia föddes, är jättebra som liggvagn. Sittvagnen saknar dock en del till bältet (det visste vi inte) och det går inte att ändra ryggstödet något. Nu i dagarna har vi varit ute och promenerat lite jag och mina barn. Jag måste ju komma upp i mina 10.000 steg nu när jag har en fitbit på armen. Trots att vagnarna verkligen SUGER och att Leia glider ner eller ramlar åt sidan, så somnar hon oftast skönt ute. Och det är härligt att vara ute trots att vi allihopa uppskattar vår/sommar lite mer. Häromdagen var vi nere vid sjön. Isen där är väldigt porös så några skrillor lär det inte bli. Dock gjorde vi snöänglar och bombade omklädningsrummen med snöbollar. Lite pulka åkte vi också på kullen medan Leia sov. Bjuder på några fina bilder från vårt äventyr.





Inga kommentarer: