söndag 13 juli 2014

Astrid och Tessan

Igår fyllde världens bästa Tessan 28 år. Dagen till ära styrde vi kosan mot Vimmerby för att hälsa på Pippi och Emil i Astrid Lindgrens Värld. Det är andra året vi åker dit och jag tycke nog att det blev lika stor succé denna gång.
 
Jag kan till och med tycka att Theo, som förra gången precis fyllt två, uppskattade det mer i år. Vädret hade vi också tur med för det var varken för varmt eller för kallt om än lite blåsigt på sina ställen. Självklart var det premiär för Leia i Astrids Värld och jag tror nog att hon gillade det. Hon låg mestadels i sin vagn med några avbrott för mat men testade också bärselen en stund. Lucas "badade" med kläderna på det första han gjorde, när han blev övermodig och försökte balandera på stenarna i "Söderhavet" utan att hålla pappan i handen. Men han tog det, som tur var, med ro och fann sig i att vara barfota och naken på överkroppen.

Vid Mattisborgen tog vi fikapaus och mumsade på vattenmelon, bullar och saft och senare blev det Pannkakshuset som hade både ägg- och mjölkfria pannkakor och sojagrädde och chokladsås som var allergivänlig. Lucas tryckte i sig fyra pannkakor och jag åt kanske det dubbla.

Med sig hem fick Lucas, till sin stora förtjusning, en "piratkniv" och ett par knälånga shorts med dödskalle på. Härligt att vi faktiskt fick råd med i alla fall en utflykt denna sommaren!

















1 kommentar:

Sofia sa...

Ha ha, tog ett tag innan jag fattade rubriken "Astrid och Tessan", men nu hajar jag! Hoppas 28-åringen hade en bra födelsedag på Astrid Lindgrens värld, leka blir man aldrig för gammal för! ;)