måndag 29 juli 2013

Vardag i semestern

Det passar mig verkligen bra att ha semester så här sent på sommaren. Många brukar fråga mig varför jag valt det och här ska ni få höra anledningarna:

* Vattnet i sjön har hunnit bli varmt
* alla bär i skogen är mogna
* skönt att hela semestern kvar medans alla andra har haft sin ledighet
* perfekt att avsluta semestern med utlandsresa som blir billigare nör skolorna börjat igen
* gräsmatta och ogräs växer inte lika snabbt vilket innebär mindre trädgårdsarbete på semestern

Lucas och jag har precis varit ute i skogen en sväng.  Jag har aldrig i mitt liv sett så mycket hallon.  Hela skogen ör full. Blåbär finns det också supermycket och regnet som varit har gjort de stora och lätta att plocka. Dock tror jag att det är sista veckan med hallonplock för de trillar av grenen väldigt enkelt och många har blivit övermogna. Blåbärssäsongen har ju dock precis börjat.

Nu tar vi igen oss i soffan ett tag. Grabbarna passar på att spela lite Fifa.  Dessutom har vi införskaffat oss en ny matta. Vad tycks?

Inga kommentarer: