fredag 12 augusti 2016

Abrupt

Är sommaren slut och borta för 2016? Det måste väl ändå vara en av de kortaste somrar jag någonsin varit med om.  Dessutom blev det höst från den ena dagen till den andra.

Jag är ledig i nio dagar med start i onsdags. Ingen direkt semesterfeeling men ändock ledigt. Det är skönt. Jag har mycket att stå i och kvällarna spenderar jag med planering av möhippa och bröllop. Det går framåt nu och tur är väl det för snart smäller det. Hade ju hoppats på att sommarvärmen kunnat hålla i sig till bröllopet men det verkar onekligen inte så. Då får man vara positiv och göra det bästa av situationen.
Jag bör prova min klänning.  Nu borde den sitta bättre än den gjorde innan sommaren. Några kilon upp och vips så har tuttarna fått fyllning igen. Åh så dåligt av mig att gå upp igen..men det är en helt annan gnällig historia.

Löpningen går i alla fall bra. Jag har legat i över sommaren och slagit massa rekord. I juli sprang jag i snitt mer än varannan dag och det tycker jag är bra. Försöker med 4 dagar i veckan, minst 5 km. De sista veckorna har varit uppförsbacke men nu börjar det släppa igen. Märkte att mina jeans blivit för små över vaderna, det måste ju bero på muskler tänker jag. I förrgår när jag var ute och sprang snavade jag på en sten och föll pladask. Det gjorde ont. Jag är för gammal för att ramla på grusväg. Skrubbsår på knän och ena handen o blåa märken på låret blev resultatet och hål på mina favoritlöparbyxor...grrrr!

Inga kommentarer: