fredag 5 december 2014

Första advent 2014

Årts allra första adventsfika ägde i år rum i Luddingsbo hos min yngsta storasyster och hennes familj. De hade pyntat huset jättefint och alla tre barn visade stolta upp sina granar och diverse julbelysning i sina rum. Jag känner mig lite avundssjuk på att de verkligen lyckats få julpyntet att "smälta in" med resten av inredningen. Här hemma är det ett enda ihopplock av olika stilar. Hursomhaver så bjöds det självklart på pepparkakor och lussebullar men även saffransglass. Detta är något som min käre make väntat på i fler år. Han var nöjd jag var nöjd och likaså resten av sällskapet. Mormor och morfar var självklart inte med då de tände första ljuset i Thailand. Men på lördag (imorgon) kommer de hem igen och jag hoppas de kan närvara vid 2:a advent.





Inga kommentarer: