söndag 11 augusti 2013

Mörtigt

Sista dagen ledigt för mannen i mitt liv.  Därför fick han äran att bestämma vad dagen skulle innehålla. Trots regn och rusk ute åkte vi till Kalvholm och fiskade. Jag och Lucas med metspö och Nichlas med kastspö. De första två timmarna var rätt trista. Det verkade inte finnas en endaste fisk i vattnet och Lucas tröttnade. Han gick och satte sig i pappas bil efter att ha köätt av sig alla blöta kläder.  Men vips hände det nåt och jag, av alla människor,  fick napp..inte en gång utan TRE och två som släppte precis innan jag fick upp dem på bryggan. En mini abborre och två mörtar. Ett riktigt monster till mört faktiskt.  Ett kilo mört på den lilla kroken.  Jag är mäkta stolt! Nichlas fick åka hem utan fiskelycka. Men jag tror han var nöjd ändå.

Inga kommentarer: